Výzva č.35 Desiatujem, ked je to potrebné

Poskladajte si naozaj vyváženú desiatu

Výzva č.35 Desiatujem, ked je to potrebné

Desiate nemusia byť nevyhnutnou súčasťou jedálnička. Ak totiž máme jedálniček správne zostavený a stačia nám tri hlavné jedlá denne, bez toho aby sme pociťovali hlad, bez desiat sa zaobídeme. Väčšine z nás však tri hlavné jedlá nestačia a aspoň jednu desiatu do jedálnička zaraďujeme.

Lenže tu sa vynára otázka, ako taká správna desiata vyzerá? Akú desiatu zvoliť, aby zasýtila a dodala potrebné živiny?

V každom hlavnom jedle by mali byť obsiahnuté ideálne všetky základné živiny, teda bielkoviny, tuky a sacharidy.

Toto pravidlo teda platí pre hlavné jedlá, tj. raňajky, obed a večeru. V prípade desiat môžete byť ale benevolentnejší. Ak vám to vyhovuje, môžete si dať viac bielkovinovú alebo sacharidovú desiatu. Všeobecne by malo byť zastúpenie sacharidov v druhej polovici dňa nižšia, ale určite ich nemusíte úplne vylučovať.

Aký je všeobecný návod na zostavenie desiatej a ako by čo by mala ideálna desiata obsahovať sa dozviete vo Výzve 35

Výzva 35 Desiatujem, keď je to potrebné

 

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.
Obchodným partnerom STOBu u nás je MUDr. Ivan Majerčák, ktorý organizuje okrem iného kurzy v Košiciach a seminár pre lektorov.

Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.