Výzva č.13 Som na čerstvom vzduchu

Tiež ste po zime bez energie a fyzickej kondície? Jarné lúče dokážu nabiť energiou a preto je ideálny čas na výzvu stráviť každý deň aspoň pol hodiny vonku na čerstvom vzduchu a ideálne sa pri tom ešte hýbať.

Výzva č.13 Som na čerstvom vzduchu

Pobyt na čerstvom vzduchu môže mať blahodarné účinky na naše fyzické i psychické zdravie. Tieto účinky sa však ešte znásobia, keď k tomuto pobytu vonku pridáme ešte aktívny pohyb.

Poďme si pripomenúť, aké pozitíva nám pravidelný pohyb prináša. 

  • zlepšuje činnosť srdca a cievneho systému,
  • znižuje hodnoty krvného tlaku,
  • prehlbuje dýchanie,
  • posilňuje kosti, bráni rozvoju osteoporózy,
  • prispieva k udržaniu chrbtice a kĺbov vo funkčnej zdatnosti,
  • zlepšuje metabolizmus tukov - zvyšuje "dobrý" HDL cholesterol, znižuje hodnoty celkového cholesterolu,
  • zlepšuje metabolizmus cukrov - znižuje riziko vzniku cukrovky II. typu,
  • zvyšuje citlivosť inzulínových receptorov vo svaloch.


Zhrnutie a základné rady, ako chôdzu spríjemniť a zefektívniť nájdete vo 

Výzve č. 13

Som na čerstvom vzduchu

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.
Obchodným partnerom STOBu u nás je MUDr. Ivan Majerčák, ktorý organizuje okrem iného kurzy v Košiciach a seminár pre lektorov.

Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.