Výzva č. 5 Nesladím

Najviac máme chuť na sladké vtedy, keď nám klesne hladina cukru v krvi. Ak je hladina cukru príliš nízka, dostavujú sa nepríjemné pocity ako napr. slabosť, bolesti hlavy, malátnosť, nesústredenosť a veľký hlad. A práve jednoduché cukry dokážu túto hladinu najrýchlejšie vrátiť do normálnych hodnôt. Ako tomuto poklesu predchádzať?

Výzva č. 5 Nesladím

1. Pravidelne sa stravujte
Pokiaľ za celý deň nič nezjete alebo si na tanier dávate  menej, veď to v pohode zvládnete, večer to zaručene poznáte. prídete domov, máte kľud a je čas na večeru a vtedy pojete všetko čo vám príde pod ruku. Pokiaľ ale budete jesť pravidelne v priebehu celého dňa a nebudete žiadne jedlo vynechávať, mali by chute na sladké odznieť. Bude vám stačiť bežná večera, po ktorej už žiadne maškrtenie nebudete potrebovať.

2. Dbajte na správnu skladbu jedálnička
Okrem pravidelného režimu je dôležitá aj správna skladba jedálnička. Vyvarujte sa najmä potravinám s vysokým glykemickým indexom, ktoré rozhojdajú hladinu cukru v krvi a čoskoro po ich konzumácii nasleduje opäť hlad a chute na sladké. 
Zaraďujte teda potraviny s nízkym glykemickým indexom (zelenina, strukoviny, celozrnné pečivo a prílohy a pod.) A bielkoviny, ktoré ešte znižujú glykemickú nálož jedla a majú najvyššiu sýtiacu schopnosť.

Maškrtenie je prosto zlozvyk a tiež tlmič emócií

Ako sa naučiť obmedziť chuť na sladkosti sa dozviete v ďalšej výzve

Výzva č 5

nesladím

 

 

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.
Obchodným partnerom STOBu u nás je MUDr. Ivan Majerčák, ktorý organizuje okrem iného kurzy v Košiciach a seminár pre lektorov.

Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.