Späť

Vráťte sa po dovolenke späť do zdravého režimu

Pridané: 8.10.2018 09:35:08 Počet zobrazení: 396

08 Október 2018

9 rád ako sa po dovolenke vrátiť do bežného pracovného režimu

Vráťte sa po dovolenke späť do zdravého režimu

Návraty z letnej dovolenky nepatria k tomu najľahšiemu, čo nám leto každoročne pripraví. Návrat do reality ale môže súčasne znamenať reštart a nový (lepší) začiatok. A to aj čo sa týka jedálnička a celkového životného štýlu. Takže nech už sa potrebujete čo najskôr vrátiť do svojho zabehnutého režimu, alebo váš režim pred dovolenku nebol úplne ideálny a vy cítite, že je práve teraz najlepší čas pustiť sa do zmeny a začať aplikovať vhodnejšie návyky, máme pre vás deväť rád, ktoré vám s tým pomôžu.

1. Raňajkujte každý deň

Na dovolenke väčšina z nás raňajkuje, tak prečo by to malo byť inak  v bežnom pracovnom režime? Urobte si na raňajky čas, ideálne naraňajkujte sa pokojne doma s rodinou či partnerom. Pokiaľ raňajky doma z nejakého dôvodu nestihnete, naraňajkujte sa aspoň po príchode do práce. Ale aj v práci raňajkujte v pokoji, a nie nad klávesnicou a s telefónom pri uchu.

Raňajky sú základ celého dňa

2. Nezabudnite si zobrať do práce desiatu

Vezmite si desiatu z domu, prípadne si kúpte vhodnú desiatu cestou do roboty. Budete pripravení a vyvarujete sa toho, že si na desiatu kúpite nejakú sladkosť, na ktorú narazíte v najbližšom automate či bufetu.

Nemáte nápady, čo sebe alebo deťom zabaliť každý deň na desiatu? Už čoskoro vyjde náš nový e-book Desiatujem zdravo zo STOBom, ktorý je takými zdravými tipmi priamo nabitý. Už na konci septembra ho nájdete na stiahnutie na našom e-shope.

3. Urobte si chvíľku a pripravte si obed do krabičky

Ak viete, že ponuka reštaurácií v okolí vášho pracoviska nie je úplne ideálna, pripravte si radšej obed sami. Príprava niektorých jedál zaberie naozaj len pár minút, osvedčenou rýchlovkou je napríklad kuskus s tuniakom a zeleninou, ale rýchlych jedál je celý rad. Vhodným riešením je tiež uvariť na večeru porciu navyše a tú si zobrať nasledujúci deň do práce.

4. Železná zásoba v kancelárii

Majte v kancelárii trvanlivé potraviny, ktoré poslúžia ako vhodná desiata, keď si ju zabudnete priniesť z domu. Môže to byť napríklad kvalitná proteínová tyčinka, müsli tyčinka, celozrnné sušienky, knäckebrot alebo napríklad sušené mäso. Ak z nejakého dôvodu nestihnete teplý obed, dobre môže poslúžiť napríklad tuniak v konzerve, kúsok pečiva a zelenina.

Nakupujte zdravé potraviny

5. Naplánujte si, čo budete jesť

Plánovanie jedálnička vám pomôže predísť tomu, že si kúpite po obede tortičku, nakoľko idete okolo cukrárne. Ak ste milovníkom sladkého, určite si občas aj ten zákusok môžete dopriať, ale naplánujte si to a prispôsobte tomu jedálniček v priebehu dňa, napríklad tak, že si dáte menšiu porciu obeda. Vhodným riešením je tiež ísť menej vhodnú potravinu po práci vyšportovať.

6. Nezabúdajte na pitný režim

Piť je vhodné priebežne počas celého dňa. Keď večer zistíte, že ste celý deň nepili a budete sa snažiť všetko dohnať vypitím veľkej fľaše vody naraz, tak už je neskoro. Ak počas práce na pitie zabúdate, postavte si fľašu či džbán s vodou na stôl, nech ju máte stále na očiach.

7. Odchodom z práce to nekončí

Dbajte na správny režim aj po príchode domov. Ak bude váš jedálniček v priebehu dňa vyvážený, nemalo by sa vám stať, že z práce prídete hladní a zjete všetko, čo vám príde pod ruku. Pripravte si vhodnú večeru - napríklad zeleninový šalát s kúskom mäsa a pečiva alebo iné prílohy.

zdravá večera

Dajte si tiež pozor na večerné maškrtenie, večery  s pohárom vína spoločne s nejakou tou dobrotou ste si určite na dovolenke užili dosť. Pokúste sa to doma obmedziť a nevytvorte si návyk, že každý večer automaticky sadnete k televízii s vrecúškom chipsov.

8. Zaraďte šport do svojho života

Na dovolenke ste sa pravdepodobne venovali aj nejakej tej pohybovej aktivite, pokračujte v tom aj po návrate domov. Každý si určite voľnú polhodinku niekoľkokrát do týždňa nájde. Skúste sa pohybu venovať pravidelne a uvidíte, že si na neho po určitej dobe tak zvyknete, že už bez neho nebude môcť žiť.

9. Nezabúdajte ani na rutinný pohyb

Pod pojmom pohyb si nemusíte hneď nutne predstaviť len beh, bicykel alebo hodinu strávenú v telocvični. Každý pohyb sa počíta, preto sa snažte čo najviac zaraďovať aj pohyb rutinný - choďte do práce pešo, miesto výťahu použite schody a pri telefonovaní sa prechádzajte. Ak máte zamestnanie, keď celý deň sedíte pri počítači, skúste sa aspoň niekoľkokrát za deň pretiahnuť. Inšpiráciu na krátke cvičenie v kancelárii môžete nájsť na internete.

Rutinný pohyb

Na to, aby ste  dostali jedálničku späť pod kontrolu, nie je lepší pomocník ako náš program Sebekoučing. So Sebekoučinkom jednoducho zistíte, aký je váš denný energetický príjem, čo vám v jedálničku chýba, kde by ste naopak mali ubrať a môžete vďaka nemu lepšie evidovať aj svoju dennú pohybovú aktivitu. Najnovšie dokáže program ustrážiť aj váš denný príjem soli. Stiahnuť si ho môžete ľahko aj ako mobilnú aplikáciu.

preklad: Dr. Hana Vrabcová

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.

 

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.

mojstob.skNielen Alici, ktorá je hrdinkou nášho STOBklubáckého projektu "7 príbehov o chudnutí",sa podarilo schudnúť zdravo a natrvalo vďaka skupinovému kurzu.

kurzy skupinového chudnutia

Pridajte sa aj vy k tisícom spokojných účastníkov, ktorí schudli v kurzoch zdravého chudnutia pod vedením vyškolených lektorov Stobe 

kurzy zdravého chudnutia v bratislave