Režim jedla

Pridané: 27.7.2018 14:20:52 Počet zobrazení: 365

27 Júl 2018

Nevhodný jedálny režim je častou príčinou udržiavania obezity

Režim jedla

Často odporúčaný návod na chudnutie, slušne povedané  "nejedz" , sa nezakladá vôbec na pravde. Pri chudnutí sa nemusí a ani nesmie hladovať.

Optimálne rozloženie počas dňa

Nevhodný jedálny režim je častou príčinou udržiavania obezity, aj keď nemáme nadmerný príjem potravy.

Rozloženie jedla by malo byť nasledovné:

Raňajky by mali obsahovať 20% celkového denného príjmu, desiate 5-10%, obed 35% a večere 25-30%.

Veľkou chybou, ktorú robí veľa obéznych je to, že vynechávajú raňajky. Anglický výraz pre raňajky - breakfast - znamená prerušenie hladovania. Telo je pripravené po dlhej noci prijať energiu, ktorá slúži pre aktivitu na  celý deň. Ako celodenný zdroj energie teda nestačí v rýchlosti vypitá káva zo sušienkou, základom sú dobré raňajky s bielkovinovým obsahom. Je to dobrý štart do nového dňa a po takýchto raňajkách zostane hladina cukru v krvi pomerne dlho stabilná a neprepadne vás hlad ihneď,  chvíľu po raňajkách. Keď človek vynechá raňajky, hlad sa postupne zvyšuje, čo si spočiatku neuvedomujete, je to tzv. skrytý hlad.

Obézni často vynechávajú aj obed, aj keď práve raňajky a obed poskytujú energiu pre celodennú aktivitu, a jedia niekedy len jedno výdatné jedlo denne, a to až večer. Keď potom zasadnú pred televíziu, dajú si ešte nočnú desiatu. Počas týchto dvoch jedál zjedia dohromady v krátkom časovom úseku viac ako tí, ktorí jedia aspoň trikrát denne a nemajú problémy s nadváhou.

Podľa výsledkov nových štúdií možno odporučiť aj nižší počet jedál denne a nie je vždy nutné jesť 5x až 6x denne, ako sa odporúčalo skôr. Zvoľte si teda predovšetkým taký režim, ktorý vám vyhovuje.

Ak ste boli zvyknutí jesť trikrát denne a podľa rád niektorých výživových poradcov sa nútite k tomu nosiť pri sebe stále škatuľky s nutnosťou jesť minimálne 5-6x denne, ale ide to proti vašim zvyklostiam, nerobte to. Ak vám vyhovuje jesť päťkrát denne - výborne, jedzte tak. Robte predovšetkým to, čo vám vyhovuje. Mali by ste však zachovávať tri hlavné jedlá a nerozdrobiť deň do celodenného zobania.

Čím vyváženejší  máte pokrm a glykémiu, tým väčší časový odstup od jednotlivých chodov si môžete dovoliť, pretože hladina cukru bude vyrovnaná.

Preklad: Dr. Hana Vrabcová

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.

 

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.

mojstob.skNielen Alici, ktorá je hrdinkou nášho STOBklubáckého projektu "7 príbehov o chudnutí",sa podarilo schudnúť zdravo a natrvalo vďaka skupinovému kurzu.

kurzy skupinového chudnutia

Pridajte sa aj vy k tisícom spokojných účastníkov, ktorí schudli v kurzoch zdravého chudnutia pod vedením vyškolených lektorov Stobe 

kurzy zdravého chudnutia v bratislave