Množstvo jedla

Pridané: 23.7.2018 13:04:05 Počet zobrazení: 365

23 Júl 2018

Aké množstvo jedla si naložiť na tanier?

Množstvo jedla

Pre úspešné a trvalé chudnutie musíme získať správny odhad  množstva potravín, ktoré konzumujeme. Máme zvyčajne porcie príliš veľké, a naše telo musí  prebytočnú energiu ukladať do tukových zásob.

Prvým krôčikom  k úspechu bude, že sa pokúsite na jedlo sústrediť a nerobiť pri jedle tisíc iných činností. Jedzte pomalšie, ako ste zvyknutí,  vychutnajte si jedlo  plnými dúškami. Prvé sústa vychutnáte, ďaľšie  zjete už tak isto len zo zotrvačnosti.

Pre to, aby sme schudli, je púotrebné  dosiahnuť  nižší príjem energie, ako naše telo spotrebuje. Na úbytok hmotnosti 1 kg tuku v tele je potrebný energetický deficit okolo 25 000-30 000 kJ. Pokiaľ teda znížime  denný energetický príjem o 2 000 kcal, za týždeň je to 14 000 kJ, teda asi pol kg tuku, čo je optimálna rýchlosť chudnutia. Každý človek je iný v mnohých aspektov a tiež v schopnosti schudnúť. Každý má za sebou inú životnú históriu. Niekto už  schudol a pribral  za svoj  život desiatky kilogramov, niekto pribral po prvý raz, pretože napríklad prestal fajčiť, atď. Každý má inak výkonný metabolizmus, každý inak spaľuje tuky, teda každý chudne pri inom energetickom príjme. V každom prípade ale platí, že nestačí len  bezmyšlienkovito znížiť príjem potravy, ale musíme súčasne zachovať optimálny príjem potrebných živín, aby sme  naopak neschudli svalovú  hmotu, ale práve  len tuk.

Väčšinou sa energetický príjem pri rýchlosti chudnutia pol kilogramu až kilogram týždenne pohybuje okolo 6 000 - 7 000 kJ denne u žien, u mužov je to zhruba 7 000 - 9 000 kJ. Niektoré ženy a niekedy aj muži môžu mať po nespočetných predchádzajúcich  diétach úspornejší metabolizmus a je treba príjem znížiť ešte viacej. Vhodnejšie je však vždy radšej zvýšiť pohybovú aktivitu a energetický príjem už  viac neznižovať, pretože by  mohlo dôjsť k deficitu niektorých dôležitých živín.

Oboznámte sa teda najmä zo zložením potravín, vhodným pomocníkom k zostaveniu optimálneho jedálníčka je program SEBEKOUČING. Nájdite si  nové druhy potravín, snažte sa o pestrejší jedálny lístok a uvidíte, že sa Vám  telo v dobrom odvďačí. Dobrým sprievodcom Vám budú tiež  materiály spoločnosti STOB- kniha Nakupujeme s rozumem, vaříme s chutí, Talířky – jídelníček na celý den a veľa ďaľších.

Niekoľko tipov pre matematikov

Schudnete za týždeň pol kilogramu, t. j. niečo vyše dva kilogramy za mesiac, čiže 26 kilogramov za rok !

Ak chcete znížiť príjem asi o 2 000 kJ za deň, odpustite si  každý deň  jednu z nasledujúcich potravín:

dva chlebíčky, 80 g arašidov, 80 g čokolády, dva pollitre tmavého alebo tri pollitre svetlého piva,  dva prúžky bábovky (120 g), jeden croissant, chlieb so syrom (100 gramov chleba a 60 g hermelínu, Nivy alebo 45procentného ementálu), 100 g bagety, 100 g vysočiny alebo čabajky, 100 g pečeňovej paštiky,100 g vyprážaného syra, 100 g slaného pečiva alebo tyčiniek, alebo liter sladkej limonády, džúsu atd.

preklad: Dr. Hana Vrabcová

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.

 

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.

mojstob.skNielen Alici, ktorá je hrdinkou nášho STOBklubáckého projektu "7 príbehov o chudnutí",sa podarilo schudnúť zdravo a natrvalo vďaka skupinovému kurzu.

kurzy skupinového chudnutia

Pridajte sa aj vy k tisícom spokojných účastníkov, ktorí schudli v kurzoch zdravého chudnutia pod vedením vyškolených lektorov Stobe 

kurzy zdravého chudnutia v bratislave