Späť

Ako premeniť novoročné predsavzatia do reality?

Pridané: 3.1.2020 10:12:36 Počet zobrazení: 197

03 Január 2020

Dávate si aj v tomto roku nejaké predsavzatia?Ak áno, isto v tom nie ste sami. Ľudia každoročne vítajú prelom roka s mnohými plánmi a novými cieľmi, ktoré sú odhodlaní splniť.

Ako premeniť novoročné predsavzatia do reality?

Keď to nevyšlo od minulého mesiaca, od pondelka, a dokonca ani od splnu, musí to predsa vyjsť od nového roka ...

Samotná "mágia" prelomu roka, kedy sa všetko zdá možné, však nemusí stačiť. Okrem silnej vnútornej motivácie by nemala chýbať ani starostlivá rozvaha a dôvera v seba samého, že svoj cieľ dosiahneKaždý definovaný cieľ by tak mal byť nasledovaný otázkou, nakoľko veríte tomu, že ho skutočne dosiahnete? Použiť môžete škálu od 1 do 10 alebo napríklad percenta. Buďte k sebe úprimní, sebaklam je vám k ničomu. Ak tomu, že ciele dosiahnete, veríte aspoň z 10 na 7 (alebo 70%), je to dobré a pustite sa do toho. Ak však dôjdete k záveru (a nie je to vôbec nič zlé!), že si na splnenie tohto cieľa veríte tak na 5 (prípadne 50%), skúste svoje očakávania znížiť alebo si cieľ definovať inak.

 mojstob.sk

Buďte k sebe úprimní a spýtajte sa sami seba: "Nakoľko verím tomu, že to zvládnem?"

Ani dobre namixovaný "koktail" odhodlaní, motivácie a  dôvery v seba samého však nemusí stačiť. Je totiž veľmi dôležité, AKO vaše predsavzatie vyzerá. A aj v tomto prípade určite platí múdre príslovie "menej je niekedy viac".

5 krokov, které vám pomôžu preměniť predsavzatia v realitu

1.Mapujte, plánujte, konajte

A to presne v tomto poradí. Dali ste si predsavzatie, že schudnete? Kým prvýkrát vybehnete / zaobstaráte si permanentku do posilňovne / zakážete si sladké, dajte si čas a dôkladne sa zamyslite nad aktuálnym stavom, skladbou svojho súčasného jedálnička, pohybovou aktivitou aj celkovým životným štýlom. Skrátka a dobre - zmapujte svoje existujúce návyky a určite si, kde konkrétne môžete urobiť zmeny, ktoré následne povedú k zníženiu hmotnosti. Až keď budete presne vedieť, ako na tom ste, môžete si vytvoriť dobrý a realistický plán na dosiahnutie cieľovej zmeny.

mojstob.sk

Dobrý a realistický plán bude polovica  vášho úspechu.

2. Dajte si pozvolné a jasné cieľe

Ponechajte tento rok stranou megalomanské plány. Je síce fajn mať veľké sny a ísť si za nimi, ale málokto dokáže "zrýchliť z nuly na 150". Inými slovami, málokto dokáže ubehnúť maratón, keď celých päť predošlých rokov vyšiel maximálne cez víkend na polhodinovú prechádzku do lesa. Buďte preto realisti. Lepšie je dosiahnuť menšieho ciele, ako aby vám opäť došiel dych pri dosahovaní cieľa veľkého.

Keď si chcete stanoviť väčší cieľ, definujte si na ceste k nemu cieľa menšie, čiastkové, ktoré dosiahnete relatívne ľahko a rýchlo. Uvidíte, že tieto malé úspechy pre vás budú tou najlepšou motiváciou vytrvať.

V rámci chudnutia sa tiež vyvarujte všeobecných predsavzatí typu "V novom roku CHCEM SCHUDNÚŤ". Ani konkrétnejšie predsavzatie "CHCEM SCHUDNÚŤ 10 kg" ale nemusí byť to pravé, ak si na ceste za týmito 10 kilogramami neurčíte konkrétne menšie ciele a úlohy, ktorých budete postupne dosahovať.

Pri definovaní svojho cieľa môžete použiť metódu SMART. Ako vyzerá taký správny SMART cieľ sa dočítate v tomto článku.

3. Zabudnite na slová  MUSÍM, NESMIEM

Akékoľvek zákazy a príkazy robia z vašich plánov "nutné zlo". Pri dosahovaní vašich cieľov je teda vždy lepšie voliť také metódy a spôsoby, ktoré vám nie sú vyložene proti srsti. Ideálne teda také, ktoré sú vám príjemné alebo vám niečo dobré prinášajú aj z krátkodobého hľadiska.

Pokiaľ sa vám teda pri pomyslení, že od Nového roka budete musieť vymeniť vrecúško zemiakových lupienkov za uhorku, krúti pusa, naučte sa radšej pripravovať opražený cícer, ktorý vám bude chutiť rovnako ako tie zemiačiky. V prípade, že zo srdca nenávidíte beh, nedávajte si za cieľ, že v budúcom roku ubehnete maratón (len preto, že je to teraz v móde), ale radšej sa prihláste na lekcie tanga alebo skúste lezenie na stene. Skrátka a dobre, nájdite si takú cestu, ktorá vám osobne bude vyhovovať a chutiť.

novoročné ciele

Nájdite si taký jedálniček a pohybovú aktivitu, ktorá bude nielen prospievať vášmu zdraviu, ale bude vám aj dlhodobo vyhovovať a chutiť. Nedajte na trendy, hľadajte vlastnú cestu!

Nikdy nezabúdajte na to, že len tie návyky, ktoré sú nám príjemné, alebo nám niečo okamžite prinášajú, sú dlhodobo udržateľné.

4. Zmapujte možné úskalia a pripravte se na nich

Ak chce športovec vyhrávať, musí poznať svojich súperov a musí vedieť, za čo body získa a za čo ich stratí. Nie inak je tomu v prípade chudnutia. Vaším súperom môže byť čokoľvek a ktokoľvek - môžete to byť vy sami, môže to byť vaša rodina či partner, ktorý sa vás snaží odradiť, závistliví kolegovia, alebo prostredie, ktoré vás denne zvádza k maškrteniu. Skúste minimalizovať tieto úskalia, pripravte svojich priateľov a rodinu na plánované zmeny, prispôsobte prostredie doma aj v práci.

Veľmi tiež pomáha nájsť parťáka s rovnakým cieľom. Vzájomná podpora a zdravá súťaživosť vás poženú dopredu. Keď nemáte  nikoho v blízkosti, môžete využiť aj parťáka virtuálneho. V dnešnej dobe je rad možností zapojiť sa do rôznych  internetových skupín.


V STOBe je vám už celý rad rokov k dispozíci komunitný web stobklub.cz. Obrovsku podporu pri chunnutí môžete získat i v našich kurzoch zdravého chudnutia. Rady a láskavé vedenie od odborníka a pravidelné stretávanie sa so  skupinou ľudí, ktorí riešia podobné obtiaže ako vy, sú skvelým základom pre skutečne úspěšné a zdravé chudnutie. Prihlaste se do kurzu eště dnes!

mojstob.sk

 

5. Aj cesta môže byť cieľ

Veľmi vám pomôže, ak sa nebudete fixovať len na cieľovú rovinku, ale budete si užívať aj samotnú cestu.

Zoberte cestu k vášmu cieľu ako hru a nezabúdajte sa odmeniť za každý, aj malý, úspech (ideálne inak ako jedlom). Kúpte si za prvé zhodené kilo kuchárku so zdravými receptami, za prvý zabehnutý kilometer si doprajte masáž, motivovať sa môžete aj pekným športovým oblečením. Je to len na vás.

Ak vás bude cesta za zmenou návykov baviť, je to ten najlepší prediktor úspechu.

Želáme vám v roku 2020 veľa splnených snov, cieľov a radosť z každého dňa!

Preklad: Hanka Vrabcová

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.
Obchodným partnerom STOBu u nás je MUDr. Ivan Majerčák, ktorý organizuje okrem iného kurzy v Košiciach a seminár pre lektorov.

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.

Vážení klienti, naša partnerská lekáreň Hygeia realizuje v rámci Bratislavy donášku liekov až k Vám domov

Viac informácií na hygeia.sk lekaren@hygeia.sk, +421 917 916 45502/55 96 0111