Späť

5 jednoduchých novoročných rád pre chudnutie aj udržanie váhy

Pridané: 7.1.2019 12:49:12 Počet zobrazení: 632

07 Január 2019

Skvelé tipy pre chudnutie aj udržanie váhy

5 jednoduchých novoročných rád pre chudnutie aj udržanie váhy

Prvý január je predsa len viac ako obyčajný "pondelok" a tak sa (opätovne) púšťame s plnou vervou do chudnutia alebo ozdravenie jedálnička.

Prečo nám to ale tak často nevychádza? V čom neustále robíme chyby?

Po 30 rokoch v obore vieme, čo je pre úspech pri chudnutí najdôležitejšie. Možno budete prekvapení, pretože to nie je žiadna veda.

1. Jeme stále málo zeleniny

Veľmi  dobre vieme, že musíme jesť zeleninu, pretože je jednoducho zdravá a mnohé z obsiahnutých látok, obzvlášť z radov fytonutrientov, v iných potravinách ani nenájdeme.

Napriek  tomu, že to vieme, jeme zeleniny žalostne málo. Denne máme zjesť 400 - 500 g zeleniny, ale v praxi vidíme sotva polovicu. To potvrdzuje aj ČSÚ, ktorý uvádza, že Česi jedia priemerne 232 g zeleniny na osobu a deň.

zelenina

 

  • Nebuďte leniví si zeleninu nakupovať, umyť, olúpať, nakrájať, nastrúhať atď.
  • Nevyhovárajte sa, že je nedobrá alebo drahá. Nikto vás v zime nenúti do paradajok či uhoriek. Nakúpte si kapustu, mrkvu, repu, tekvicu, karfiol, brokolicu a ďalšie druhy.
  • Chrúmať ju nemusíte len studenú. Zeleninu využívajte aj v teplej kuchyni alebo si ju naložte, ako to robili naše babičky.

2. Nepravidelné jedenie

Náš poznatok z praxe je, že si všetci počas redukcie zrovnajú svoj stravovací režim a urobia si v ňom poriadok.

Nášmu telu to pri správnom zložení maximálne vyhovuje a odmenou sú nielen ubúdajúce kilogramy, ale aj úprava zažívacích ťažkostí, strata chuti na sladké alebo odoznievajúce pocity únavy.

Aj cez všetky tieto významné benefity sa veľa ľudí po skončení chudnúceho obdobia plazivo vracia k nepravidelnosti.

  • Nebuďte leniví a vždy si pripravte alebo aspoň rozmyslite jedlo na celý nasledujúci deň !
  • Pravidelné jedenie je absolútne kľúčové pre redukciu aj udržanie si stabilnej hmotnosti. Žiadna práca by nemala byť taká dôležitá, aby ste kvôli nej prestali jesť a piť a jedlo v rýchlosti a bezmyšlienkovite hltali.

3. Veľa cukru v jedálničku

Maximálna dávka cukru je podľa WHO je 50 g / deň. V jedálničkoch však vidíme aj niekoľkonásobne vyššie množstvo.

Otázka hladu a chuti na  sladkosti súvisí s hladinou cukru v krvi. Pokiaľ je veľmi nízka, dostanete nezvládnuteľné chute na sladké a len ťažko vyhráte silou vôle.

Prevenciou chuti na sladké je už spomínané pravidelné jedenie a zaradenie potravín s nízkym glykemickým indexom do jedálnička.

Sladkosti konzumujeme aj preto, že sme si vytvorili návyk ich konzumovať v najrôznejších situáciách. Sladká bodka po jedle, odkladanie práce na neskôr, odmena po náročnom dni, zlepšenie nálady atď.

cukor v jedálničku

  • Zlozvyky je potrebné sa odnaučiť, bezbolestnejšie radu stále nepoznáme.
  • Chce to prípravu a nápaditosť, aby ste si namiesto maškrtenia vymysleli inú, príjemnú aktivitu a mali pripravené vhodnejšie jedlo.
  • A tiež trpezlivosť a disciplinovanosť, kým  sa zlozvyku odnaučíte.

4. Nedostatok pohybu

Tu platí to isté, čo u zeleniny. Všetci vieme, že by sme mali, ale nerobíme to!

Chudnúci často cvičia  aj 7x týždenne, ale po čase sa vrátia opäť na nulu. Niet divu.

Toto je bolestivé nielen po fyzickej stránke, ale aj po tej psychickej. Každodenné cvičenie sa fakt  ťažko zaradí do už tak nabitého každodenného harmonogramu.

Verte, že nemusíte cvičiť každý deň!

Je efektívnejšie cvičiť 3x týždenne po celý život ako 7 krát týždenne nárazovo v chudnúcich fázach života.

Čím skôr si tento návyk upevníte, tým viac ovocia vám ku starobe prinesie!

U starších klientov, seniorov, je vidieť vyššia vitalita a radosť zo života, ak majú vybudované pohybové návyky.

5. Vieme toho veľa, ale nakoniec len málo robíme

... alebo "to" nevydržíme robiť dlhodobo.

Pretože nás jednoducho zomelú tie každodenné povinnosti, starosti, úlohy, odkladáme naše odhodlanie byť lepší na zajtra, pozajtra, na pondelok, keď bude pokoj, až budú deti väčšie, až dokončím túto prácu a tak ďalej.

Najradšej by sme urobili hrubú čiaru a boli iným človekom zo dňa na deň. Ale to sa jednoducho nedá !

STOB dlhé roky neúnavne hlása POMALY, POSTUPNE a natrvalo! Neznie to ale tak pekne ako rýchlo, hneď a bez práce.

chudni so Stobom

Nezáleží však na tom, čo veľkého urobíme len občas, ale záleží na tom, čo malého robíme  každý deň.

Ak chcete tento rok svoje chudnutie a / alebo úpravu stravovacích a pohybových návykov zrealizovať skutočne múdro, systematicky a s nutnou dávkou trpezlivosti, pripojte sa k nám v našich skupinových kurzoch zdravého chudnutia  pod vedením vyškoleného lektora.

Na stránke www.mojstob.sk si môžete vybrať podľa miesta vášho bydliska.

________________________________________

Chcete sa do toho od Nového roka skutočne poriadne obuť a vydržať?

Vyskúšajte to s naším komplexným knižným sprievodcom Ja schudnem, zdravo a natrvalo. Kniha obsahuje to najdôležitejšie z metodiky STOB, ktorá už pomohla k vysnívanej váhe desiatkam tisíc našich klientov.

Slovenskí lektori Stob-u vyškolení v metodike KBT majú možnosť si ponuku kurzov zdravého chudnutia umiestniť na našu web stránku.

 

Prihlásenie

Táto internetové stránky používajú súbory cookies. Viac informácií o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke o ochrane osobných údajov.

Povianočný kurz zdravého skupinového školeniakurzy skupinového chudnutia

od 15.1.2020 do 18.3.2020

Miesto: 
Centrum výživy a zdravia Hygeia,
Budovateľská 6
82108, Bratislava 

Lektor: Hanka Vrabcová

 

kurzy zdravého chudnutia v bratislave